sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Viikko 44 ja lisää mäkitreeniä

Sysikallio lähestyy vähitellen ja vähitellen alkaa harjoittelun painopistekin siirtyä enemmän juoksun ja mäkitreenin puolelle. Polkujakaan ei unohdeta ja työmatkat joutuu kuitenkin pääasiassa taittamaan asfalttia pitkin. Kelit ovat kuitenkin olleet kaikenlaisen ulkoilun kannalta erinomaiset. Paljon aurinkoa ja välillä öisin pientä pakkasta.

Maanantaina oli taas jooga-päivä. Jalat olivat hyvässä kunnossa vaikka sunnuntaina kierrettiin useampi tunti Sysikalliota. Illalla juoksin pitkästä aikaa kotona matolla kympin kulmalla runsaan tunnin lenkin. Vauhti oli maltillinen, jotta sykkeet saatiin pidettyä järkevällä tasolla. Illalla käytiin vielä coutsin kanssa puolen tunnin hölkällä ihailemassa lähes täysikuuta.

Tiistaina tein päivällä salitreenin keskittyen jalkoihin ja coreen. Illalla tulin vielä juosten töistä kotiin, sellainen peruslenkki. Keskiviikkona olin fillarilla töissä ja kotiin tullessa kiersin pienen lisälenkin. Torstai meni lepopäivänä, kun piti käyttää autoa määräaikaishuollossa ja hoitaa muita asioita.

Loppuviikko meni sitten Nuuksiossa lenkkeillessä. Perjantaina ja lauantaina tein vajaat 2,5 tunnin lenkit. Perjantain lenkki meni osin otsalampun valossa, kun illat alkaa olla jo aika pimeitä. Lauantain lenkillä ihmettelin, miten vähän porukkaa Nuuksiossa oli. Oliskohan Pyhäinpäivä saanut väen lähtemään kyläilemään ja muualle Nuuksion sijasta. Joka tapauksessa oli hieno ilma.

Lauantaina Nuuksion pienet lammet jo vähän jäässä 

Liukkaita pitkoksia

Sunnuntaina lähdin Solvallan Swinghilliin tekemään viikon toista mäkitreeniä. Coutsi tuli samalla kyydillä ja lähti siitä sitten Haukkalammen kautta kotiin tehden oman lenkkinsä. Ilma oli aika nuhruinen eikä aurinko näyttäytynyt kertaakaan. Lämmintä kuitenkin riitti lähes 10 asteen verran vaikka aika kova tuuli puhalsi suoraan rinteeseen.

Kävelin nousut ylös jyrkempää rinnettä mistä NC:n reittikin kulkee. Alamäkeen juoksin loivempaa rinnettä pohjoisen puolelta. Rinne oli paikoin aika mutainen ja pystyssä pysyminen ei ollutkaan ihan helppoa.  Tein yhteensä 31 nousua ja mittari näytti noususummaksi +2160m. Ihan hyvä määrä vajaan neljän tunnin uurastuksen jälkeen. Hyvää oli myös se, että loivempaa rinnettä pystyi juoksemaan alas päin melko rennolla askeleella toisin kuin Jättärin fasaania.


Swinghill - harjoitus alkakoon

Kuluneella viikolla on myös vähän tullut seurattua tarkemmin omaa syömistä. Itse perusruokailut ovat varmaan aika hyvässä hallinnassa, mutta sitten sitä pientä ja välillä vähän isompaakin herkuttelua on tällä viikolla karsittu kokonaan pois. No on tuota syömistä muutenkin vähän karsittu, esimerkiksi aamuinen leipävuori on korvattu Cambridge-puurolla. Myös illalla on tehty joitakin muutoksia tuomalla kreikkalainen jugurtti takaisin listalle. Kilokalorimäärät ovat vaihdelleet 1200 ja 1800 välillä viikonloppua lukuun ottamatta, kun silloin treenitkin vaativat merkittävästi suurempaa energiamäärää.
Esimerkkiannos työpaikkaruokalasta, salaattia ja proteiinia.

Viikolle kertyi vajaa 15 tuntia treeniä, jossa 91 km/11h juoksua.


Ei kommentteja: